شهید حسن کارآمد پیشه

شهید حسن کارآمدپیشه نام پدر : ابوالقاسم نام مادر: سیده معصومه رستاد تاریخ تولد : 1349 تاریخ شهادت : 1366/02/05 محل شهادت : بانه گلزار:شهدای معتمدی

ادامه مطلب

خاطرات کوتاه از شهید روحانی حسن کارآمد بیشه
همسر شهید: من به همراه آقا مهدی پسر بزرگم و دختر کوچکم در حالی که آقا رضا را به بغل داشتم همراه شهید تا سر کوچه رفتیم  تا با ایشان خداحافظی کنیم. آقا مهدی ما که از بس رفتن پدرش را به جبهه دیده بود  برای او عادی بود اما این بار حالت  دیگری داشت گویا به او الهام شده بود که این آخرین دیدار است، از این رو چشم از پدرش بر نمی داشت. هر چه پدرش گفت: برگرد او همچنان ایستاده بود و قطرات اشک از چشمانش سرازیر شد.
ما در قم ساکن بودیم. بسیاری از امورات زندگی و تربیت بچه ها به عهده من بود. اخلاقش همانگونه که با همه خوب بود در خانه  با بچه ها هم عالی بود. علاوه بر خواندن درس حوزوی به من در منزل هم کمک می کرد اما با بچه ها به ویژه اواخر حیات شان کمتر حرف می زد و کمتر گرم می گرفت. وقتی علت را جویا شدم گفتند: اگر با بچه ها گرم بگیرم به من وابسته می شوند و بعد از من به تو سخت خواهد گذشت .
ایشان زیاد به جبهه می رفتند به طوری که برای ما یک امر طبیعی و عادی شده بود. هدفش این بود که رضای خدارا به دست بیاورد و فرمان رهبری را اطاعت کند و همیشه می گفت: امروز رفتن به جبهه از اهم واجبات است .
برادر شهید: اخلاق اجتماعی شهید زبانزد خاص و عام بود. تلاوت قرآن و دعا را سر لوحه زندگی خود قرار می داد. بسیار مهربان ، صمیمی و خوش برخورد بودند . شهید مبلغ اسلام و اهل بیت بودند .
برادر شهید: شهید در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل بودند و هر وقت به محل یا روستا می آمد جلساتی با جوانان برگزار می نمود و مسائل دینی و مذهبی و سیاسی را برای آن ها توضیح می داد . اخلاقی حسنه داشت و رفتارش توام با صفا و صمیمیت بود و چنان با افراد گرم می گرفت که جوانان و شاگردانش به او علاقمند بودند به طوری که برای آمدنش به روستا لحظه شماری می کردند  تا از رفتار و کردار نیک و بیان دلنشینش استفاده کنند.

****

فرازی از وصیت نامه شهید حسن کارآمد بیشه
1. شما امت حزب الله! امیدوارم که همچنان وفادار به امام باشید.
2. تقوای الهی را فراموش نکنید. یاد خداوند را هممیشه زنده نگه دارید و همیشه خود را در محضر خدا بدانید و مواظب باشید که در محضر خدا گناه نکنید و در کارهایتان همیشه خدا را مدّنظر داشته باشید و سعی کنید کار فقط برای خدا باشد.
3. شما ای مسئولین و کارمندان دولت! اگر در کارهایتان خدا را فراموش کردید، همه چیز را فراموش می کنید. امت حزب الله را که همه چیز شما از این امت خوب است، فراموش کرده و در نتیجه آن ها را ناراضی می کنید. بیدار باشید که با این روش برای شما جهنمی هولناک آماده خواهد شد.... ملت را در ادارات معطل و سرگردان نکنید، که اگر این روش را در پیش گرفتید امت حزب الله را در شما شک خواهد کرد، پس مواظب و بیدار باشید و البته بدانید که با فراموشی خدا، خودتان را هم فراموش خواهید کرد که مثلاً چه بودید.
4. ای کسانی که هنوز باورتان نشده که این انقلاب حق است، شماها اگر در زمان پیامبر (ص) و علی(ع) و امام حسین(ع) هم بودید، در صف دشمنان آنان در می آمدید .... بیایید با این انقلاب و رهبر همگام شوید که خیر دنیا و آخرت در همین است، الان همه محرومین و مظلومین عالم انقلابِ ما را قبول دارند.
5. جوانان عزیز! در کارتان جدی باشید و فقط خدا را داشته باشید که غیر خدا همه  پوچ و همه هیچ هستند ... از هیاهوی وسواسان خناس ترس به دل راه ندهید و استوار باشید.
6. عزیزان من، سعی کنید جلوی فساد در گناه گرفته شود. تلاش کنید تا بیش از این به اهداف شهیدان لطمه وارد نشود.

 

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین10
بازدیدکنندگان امروز 597
بازدیدکنندگان دیروز 212
کل بازدید ها 754529